Välkommen till Malteser-ringens hemsida               Uppdaterad 2022-05-20

Veckans tittarsiffror va. 20   948 (uppdateras varje fredag)

❤❤

Nytt

😉

Månadens bild Maj

Sally med pojkarna

Foto: Christel Eklöf

Utställningar börjar komma igång efter ett långt uppehåll.

Se film om varför man ska ställa ut sin hund.

Chanel 16 år

Chanel blir uppvaktad av barn och barnbarn på sin 16-årsdag.

Alfie, barnbarnsbarn längst upp

Ida, systerdotter under blomkrukan

Isaline, barnbarn längst till vänster

Engla, i mitten och

Chanel, längst till höger

Den 26 mars "I kväll klocka 2205 flyttade Chanel till hundhimlen vi fick många år med henne hon blev 16 år och en månad och 18 dagar
Tack för alla fina år"
säger matte Mona Lindblad

Molly 14 år

Fyra syskon

De fyra syskonen Engla, Viktor, Molly och Avelina fyller 11 år den 16 januari. Vi grattulerar dem och mamma Chanel.

Nu finns det en ny sida med rubriken Köpannonser där man mot ersättning kan annonsera om att man vill köpa en hund.  Nytt!! Här kan man också annonsera efter hane till avel (gratis för medlemmar). Som medlem kan man också annonsera i vår tidning Malteser-Nytt.

Till alla er som söker efter en valp eller vuxen hund.

Tre Veckor gamla
Foto: Christel Eklöf

Hej!

Du som söker efter en malteservalp vänd dig i första hand till de uppfödare som finns här på hemsidan. Du kan också vända dig till uppfödare som finns listade på SKKs hemsida. När du har hittat en uppfödare som du känner dig bekväm med, be att få stå på lista för köp av valp.

I sista hand kan du vända dig till vår valphänvisare men eftersom det finns mycket att göra i dessa Coronatider är det svårt att tillgodose alla önskemål och svara på alla förfrågningar.

Leta efter en kennel/uppfödare i närheten där ni bor eller så långt som ni kan tänka er att åka för att hämta en valp. Kontakta uppfödaren och hör efter om valpar finns eller planeras. Lista på uppfödare finns både på vår hemsida (17 st. de som är medlemmar i Malteser-ringen) och 25 st. på Kennelklubbens hemsida.

Köp inte en smuggelhund

Det gynnar bara gräsliga valpfabriker.

😘 Nytt

Under fliken Aktuellt hittar du information om de senaste uppdateringarna. Vill du bli medlem? Hur du gör finns beskrivet under fliken Klubbinfo, medlemskap.  Saknar du något på hemsidan, undrar över något eller har någon fråga,

skriv till: info@malteser-ringen.se så får du svar.

Vi finns även på facebook, länk finns längre ner på sidan.

❤❤

5 goda skäl att köpa en rashund