Välkommen till Malteser-ringens hemsida               Uppdaterad 2022-11-11

Veckans tittarsiffror va. 444   818  (uppdateras varje fredag)

❤❤

Nya  Valpar  Nytt i september & oktober

😉

Tryck här Om du vill bli medlem

Månadens bild november

Nelly

Foto: Beatrice Eklund

Tävla om boken Hundstund av Kerstin Uvnäs Moberg

Vi vill ha din roligaste, bästa malteserbild. Bilderna kommer att användas i Malteser-Nytt och på hemsidan. Skicka ditt bidrag till kerstinlh@gmail.com senast den 20 november 2022. Märk bilderna med Tävling.

SKK 2030 kommer till dig

I höst åker vi på Sverigeturné för att ta del av era tankar om SKKs framtid. September–november kommer vi att besöka 20 orter för att berätta om projektet och hålla workshoppar.

Ta del av delrapporten för projektet och bli glad, arg, inspirerad eller trött, det viktiga är att du kommer och berättar det för oss. Det här är din bästa möjlighet att påverka SKKs vision för framtiden!

Anmäl dig till ett turnéstopp

Du kan anmäla intresse för att delta på den här länken. Du behöver inte föranmäla dig, det går bra att dyka upp, men vi behöver veta ungefär hur många som kommer för att kunna välja lämplig lokal och eftersom vi bjuder på enklare förtäring under kvällen.

Möteslokaler för respektive ort kommer att publiceras i programmet här och i våra sociala medier senast någon vecka innan träffen, vi kommer även mejla ut information om lokal om du lämnar din mejladress i samband med intresseanmälan.

Samtliga träffar startar kl. 18:00 och pågår till 21:00, vi bjuder på enklare förtäring under kvällen. Träffen består av en workshop där vi vill veta hur du ser på framtiden för dig som hundägare. Du behöver inte förbereda dig inför träffen, men fundera gärna lite på hur du vill att ditt liv med hund ska se ut 10–15 år framåt i tiden. Efter workshopen informerar vi om och diskuterar arbetet vi har gjort hittills och ger er möjlighet att tycka till om SKK idag

Malteser-Nytt

Höstnumret ute nu hos medlemmarna

Innehåller bl.a.

• Ordf. rader
  • Semesterminnen
  • Båtresa
  • Utställningar
  • Izzas historia
  • Fler utställningar
  • Om kastrering
  • Hundbyte
  • Boktips
  • Tävling
  • Medlemssida

Utställningar börjar komma igång efter ett långt uppehåll.

Se film om varför man ska ställa ut sin hund.

Chanel 16 år

Chanel blir uppvaktad av barn och barnbarn på sin 16-årsdag.

Alfie, barnbarnsbarn längst upp

Ida, systerdotter under blomkrukan

Isaline, barnbarn längst till vänster

Engla, i mitten och

Chanel, längst till höger

Den 26 mars "I kväll klocka 2205 flyttade Chanel till hundhimlen vi fick många år med henne hon blev 16 år och en månad och 18 dagar
Tack för alla fina år"
säger matte Mona Lindblad

Molly 14 år

Fyra syskon

De fyra syskonen Engla, Viktor, Molly och Avelina fyller 11 år den 16 januari. Vi grattulerar dem och mamma Chanel.

Nu finns det en ny sida med rubriken Köpannonser där man mot ersättning kan annonsera om att man vill köpa en hund.  Nytt!! Här kan man också annonsera efter hane till avel (gratis för medlemmar). Som medlem kan man också annonsera i vår tidning Malteser-Nytt.

Till alla er som söker efter en valp eller vuxen hund.

Tre Veckor gamla
Foto: Christel Eklöf

Hej!

Du som söker efter en malteservalp vänd dig i första hand till de uppfödare som finns här på hemsidan (13 st. som är medlemmar i Malteser-ringen). Du kan också vända dig till uppfödare som finns listade på SKKs hemsida22 st. Leta efter en kennel/uppfödare i närheten där ni bor eller så långt som ni kan tänka er att åka för att hämta en valp. Kontakta uppfödaren och hör efter om valpar finns eller planeras. När du har hittat en uppfödare som du känner dig bekväm med, be att få stå på lista för köp av valp.

Lista på uppfödare finns både på vår hemsida och  på Kennelklubbens hemsida.

Du kan också vända dig till vår valphänvisare. valpar@malteser-ringen.se

Köp inte en smuggelhund

Det gynnar bara gräsliga valpfabriker.

😘

Vill du bli medlem? Hur du gör finns beskrivet under fliken Klubbinfo, medlemskap.

Vi finns även på facebook, länk finns längre ner på sidan.

❤❤

5 goda skäl att köpa en rashund