Annonser om önskemål att köpa hund

På denna sida kan du, mot ersättning till klubben, lägga ut en annons om att du önskar köpa en hund. Skriv lite om dig själv, familjen och hur ni bor till info@malteser-ringen.se

För 250:- får din annons finnas kvar så länge du vill. Samtidigt blir du medlem 1 år i Malteser-ringen och får vår tidning Malteser-Nytt.

Eller betala 100:- och din annons finns kvar 1 månad.

Betala till konto Pg 80 64 38-8. Meddela samtidigt på kassor@malteser-ringen.se namn och adress och vad du betalat.

Hej!

Jag är intresserad av att köpa en Malteser valp (hane) för jag kommer att gå i pension om två år, behöver ha någon hobby på ålderns höst....
Jag har redan tre hundar som är till åren komna. Det är små trevliga hundar men går inte att ställa ut eftersom de är blandraser .... så nu vill jag prova på detta med utställningar....
Har haft flertalet hundar tidigare men då har det varit jakthundar. Numera är jag opererad i höften o knät så det funkar inte med skogs promenader nu längre....
Jag har en hane blandras jack russel / Lhasa apso sedan en dotter till honom ....
Thyras är snart 15 år o tiken är14. Tyvärr så är hon njursjuk. Jag vill få till en lösning medans dom fortfarande är pigga.
Jag är ensamstående, bor lantlig i ett stort hus med fritt natur läge.

Så finns det någon som har en valpkull och en valp att sälja så är jag intresserad.
Mvh Peter Lloyd
Tel.... 0705130905, mail:peter.lloyd@hotmail.se
PS: bor i Karlskoga

2021-01-09

Anneli Bergqvist

Hej!
Är ett par på 53 år som söker en ny liten vän. Vi söker en tik mellan 3-8 år. Då vi känner att vi inte hinner med att ta hand om en valp just nu.Vi har haft hundar förut så vi vet vad som krävs av en hundägare. De dagar vi inte kan ta med hunden till jobbet så har vi hundvakter av ett par grannar som är pensionärer och är egna hundägare så hon kommer aldrig att behöva vara ensam hela dagarna. Vi bor i Småland  på landet med inhängnad trädgård.

Mvh Anneli 0705948549
anneli_678@hotmail.com

2021-01-07

Christel & Christer

Hej!

Vi saknar så vår lille malteser Tellus som vi fick jättemycket glädje av, han blev 12 år men hade några sjukdomar som vi tog hand om på bästa sätt. Han hade dels epilepsi (tog Pixion) och även takralkolaps vi gjorde allt för honom!

Vi söker nu en omplaceringshund 7-8 mån till ca. 1,5 år. Vi bor i lägenhet i Helsingborg med mycket fina grönområden in på knuten. Vi är 61 respektive 66 år gamla och arbetar inte längre, så vi har all tid i världen att ta hand om en liten vovve.
Vi har varit medlemmar i Malteser-ringen i nästan 12 år, men i fjol då vi miste Tellus så gick vi ur, vi klarade inte av att läsa er fantastiskt fina tidning men nu är vi mogna igen.

Med Vänlig Hälsning

Christel & Christer

Mobil: 0708153066
E-mail: nson@telia.com

2020-08-11

Malin

Vi är en familj med tre barn 8, 9 och 14 år som bor i villa på landet med stor inhägnad tomt. Vi söker en maltesertik ej över 5 år. Vi har lång hundvana och har inte bråttom att hitta en ny familjemedlem.
Vår mellanson har en funktionsvariation så det finns alltid en vuxen hemma och hunden kommer aldrig att lämnas ensam.
Vår 14-åriga dotter tycker  mycket om agility, så kurser på brukshundsklubben kommer det att bli. I familjen bor även vår Marley som är en perserkatt.

Vi är noga med att finna en hund som kommer att trivas i vår familj med hundens välbefinnande i fokus.

Vet du om en tik som kommer att bli aktuell för omplacering och som gillar barn, mysa och aktiveras så hör gärna av dig.

Vi bor utanför Borås men kan såklart åka en rejäl bit!  Vänligen Malin

ramonamlarsson@gmail.com